en snabbgenomgång.

jag hann aldrig skriva det dära inlägget igår kväll, det var ju grammisgalan och så hade ju min slutupgift i dramaturgi och regi. Så jag hann inte sätta mig ner och skriva, men nu sitter jag här och skriver. Som jag sa igår så tänkte jag att jag skulle göra en liten sammanfattning av året. Liten sen med det skiter vi i!

Januari: Då kan man väl säga att jag började mitt nya liv, jag slutade på Stage4you i torsås, och började inne i kalmar på estetiska programet med inrikting teater. Jag hamnade in världens finaste klass, en sjuk härligt grupp med fantastiska människor. (oj, jag lät djup där.) Det var även denna månaden som jag och familjen var på grand canaria.

Februari: Det var en helt vanligt månad. vi hade scenbildsvecka i skolan. Jag förstod att jag kunde spela teater, skaffade mig massa nya fina vänner.

Mars: Mars, även det en helt vanligt månad. nu var det ju inte så långt kvar tills jag fyllde 18, så jag gick mest och räknade ner tills den 13 maj. jag tror att det var nu som jag skrev in på körskolan. Mer hände nog inte denna månaden.

April: detta var nog den längsta månaden i hela mitt liv, nu var det inte alls långt kvar tills det var min stora dag. Så nu gick jag bara och väntade.. inte speciellt hände. Det var valborg hemma hos Krille, en mycket trevlig fest.

Maj!: nu var det äntligen min tur! JAG FYLLDE 18 :D:D min födelsedag var jättemysig, det var jättefint väder. Vännerna var här, vi åt massa godmat och drack gott vin, och hade jätte trevligt. Senare i maj så var det springbreak. Det var då som jag och Karolina var på efterfest hos hennes bort, det var det då som jag träffade Linus och gänget, ett gäng med helt underbara killar.

Juni - Juli - Augusti: Tre helt underbara sommarmånader. Jobb på djurparken, sen partykompaniet. den 27 juni träffade jag Andreas. det var en av dom bästa stunderna i mitt liv, en helt fantastisk kväll. Vi blev tillsammans ett tag efter, och vi träffade nästan varje dag, när vi inte jobbade. Vi åkte till Göteborg och vi hade tre jättemysiga dagar där. Mira och jag var på winnerbäck konsert, helt underbart! I Augusti så började även skolan, jag började tvåan, med en viss bitterhet att veta att jag skulle börja trean, men jag hade gjort mitt val och jag var nöjd. Andreas började på folkhögskolan i vimmerby. Det var även nu som sanna åkte till tenififfa i fyra månader.

September: nu började dom helt vanliga månaderna igen, bara skola nästan ingen skoj alls. bara massa plugg..

Oktober: detta månaden betyde höstlov, och vilket för Andreas betyde att han flyttade till lägenheten. Och just då, trodde jag nog att jag flyttade dit jag med. men nu i efter hand så fattar ju jag att det var han och inte jag. Men allt blev perfekt! Jag tror att det var nu som sanna kom hem :D

November: månadens höjdpunkt var så klart resan till stockholm med klassen! Dramaten, teaterhögskolan, shopping.

December: En fin månad, det var jul och nyår. Hade varit ännu finare om jag hade fått mitt körkort, men så är ju inte fallet. Det var ett helt underbart nyår med Andreas och hans vänner. Sanna och Fredde vad med också. tack för kvällen! :)

nu när jag sitter här och skriver om det här, så låter det som mitt år har varit helt ur trist. Men det har varit det bästa året, på väldigt många år. Men detta året kommer att slå allt. Nu kommer det lite bilder, men inte i någon speciell ordning!




Jobb på Ölands Djupark



Grandcanaria



Lillebror och jag på julafton



Jag och Andreas på middag hos farmor



Andreas och hans kusin Elias



Mira och jag på winnerbäck



Andreas och jag i sommras.



JAG&SANNA

tack för ett toppen år!


Kommentarer
Postat av: ugo ehiogu

2009-01-15 @ 20:49:02
Postat av: Mumin

Älskar dig mycket,du skriver underbart.



2009-01-15 @ 20:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0